Зарубіжна література 7 клас

Тема. Віра в силу надії та справжнього кохання у  повісті-казці «Пурпурові вітрила».
Мета: визначити основну тему  та ідеї повісті-казки «Пурпурові вітрила»; схарактеризувати образи Ассоль і Грея; дати початкове поняття про символ, розкрити символіку твору; розвивати навички виразного читання, вміння аналізувати текст, художній образ; виховувати моральні якості учнів.
Обладнання: текст повісті-казки «Пурпурові вітрила»; портрет О.Гріна; ілюстрації до твору.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Мрії. Як багато ми чекаємо від цього слова. Є надзвичайна приємна особливість мрії - можливість здійснення. Мрії наповнюють наше життя яскравими барвами, вони допомагають пізнати себе. І якщо мріяти, то вже ні в чому собі не відмовляти
     На мою думку, мрії - це чудовий знак щастя та надії... 
У кожної людини своя мрія. Хтось хоче світ без воєн, хтось мріє про великий подвиг, хтось мріє про кохання, про дітей, про будинок, а хтось мріє про тарілочку гарячого супу. І кожна мрія має право на існування. 
Саме про мрії сьогодні і піде мова. А точніше, про тих, хто не боявся мріяти і здійснювати їх власними руками.
IІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
      Мотивація навчальної діяльності.
 Слово вчителя.
  Життя людині дається лише раз, і варто його прожити достойно, не схиляючись під ударами долі.
 - Як ви вважаєте, що дасть вам вивчення цього твору?
  (Вивчення повісті – феєрії  « Пурпурові вітрила» вчить бачити у буденному таємниче, відчувати добро і прагнути його, бути  сильним духом та перемагати життєві негаразди, мати високу мрію і вірити, що мрії здійснюються).
- Чого очікуєте від сьогоднішнього уроку?
 (Чогось таємничого, цікавого, хороших оцінок).
ІІІ . Робота за темою уроку.
1.Історія створення повісті «Пурпурові вітрила»  
Повість «Пурпурові вітрила» була написана О. Гріном у 1921 році, коли ще не скінчилась громадянська війна, а голод господарював у містах і селах. Цей твір з фантастично-казковим сюжетом і щасливим кінцем став візитною карткою, емблемою усіх мрійників і романтиків. Казковості твору надає постать чарівника Егля. Свою казкову історію О. Грін назвав феєрією. «Пурпурові вітрила» - це яскрава оповідь про досяжне щастя, на яке заслуговують Ассоль і Грей.

    2. Словникова робота.
Проведення словникової роботи.  
 - Можна натрапити на різні визначення жанру  твору : повість ,казка ,повість-казка .
Яке визначення ,на вашу думку ,найбільш точне ? ( Повість – казка .У творі багато казкових елементів ,але й реальний світ зображено дуже широко).

- Сам О. Грін називав свій твір феєрією. Що таке феєрія ? ( Феєрія – 1. Циркова, театральна вистава .2. Чарівне ,казкове видовище .)

- У якому з цих значень О.Грін використав слово « феєрія »?( Дійсно ,це  щось казкове ,чарівне ,справжня феєрія – феєрія любові і радості )
Запишіть у зошити .
   Феєрія – театральна або циркова вистава з фантастично – казковим сюжетом, з широким використанням сценічних ефектів і трюків.
3. Бесіда на виявлення первісного читацького сприйняття
  - Чи сподобався вам твір? Чим?
  - Які герої найбільше запам’яталися?
  - Чи став хтось із героїв вашим ідеалом?
  - Які враження залишила повість – казка у вашій душі?
      4. Робота над змістом повісті «Пурпурові вітрила». Бесіда.
   - Чому Лонгрен, матрос із «Оріона», покинув службу? (Померла дружина Мері).
   - Кого Лонгрен вважав винуватцем  смерті своєї дружини? (Меннерса).
   - Як діти ставилися до Ассоль? ( Дівчинка росла без подруг, вона відчувала до себе ненависть дітей).
   - Які ігри любила Ассоль? (Любила книжки, кораблики, допомагала батькові виготовляти іграшки і продавати їх).
   - Хто такий Грей? Яким він був?  (А. Грей – фантазер, непосидючий маленький мрійник. У нього добре, чутливе серце. Хлопчик був допитливим, хотів знати, що таке рай. Він не міг допустити, щоб з рук і ніг Спасителя текла кров. Грей 

жаліє служницю Бетсі, уміє відчувати її біль. У нареченого Бетсі Джоя не було грошей. Артур розбив свою скарбничку і подарував бідній дівчині гроші на весілля).
 5  Звучить запис морського прибою
    - Яка картина вразила хлопця? ( Корабель на гребені хвилі. Шторм! Капітан)
    - Ким вирішив стати Артур? (Капітаном)
    - Скільки років було Грею, коли він таємно залишив свою домівку? (15)
    - Що ще ви дізналися про хлопця? ( Найголовніше те, що Артур переміг себе. Раніше половину грошей витрачав на тістечка, другу половину власного майна програв у карти. Тепер Грей позбувся поганих звичок, став себе фізично загартовувати. Він став міцним, засмаглим моряком, тепер у нього є сила, рішучість, блиск в очах. За один рік вивчив навігацію. Добре проштудіював кораблебудування, морське право, керування суднами і бухгалтерію. Артур купив новий  білий галіот «Секрет». Тепер він капітан, мрія здійснилася.
   Хлопець любить свою стареньку матір, щороку відвідує її. Йому боляче, що батько помер, так і не побачивши свого сина).            
- Що відчув Грей, коли побачив на березі моря сплячу дівчину? ( Відчув, що все у ньому зрушилось, усміхнулося. Таке відчуття з’явилося вперше).
- Що Грей подарував сплячій дівчині? (Старовинний коштовний перстень).
     - Як далі розвивалися події? Переказ уривка з твору  ( Грей прийшов до корчми. Він розпитує у Хіна Меннерса і не вірить йому, що ця дівчина – « недоумкувата Корабельна Ассоль». В цей час Артур подивився у вікно і побачив її. Коли він глянув на дивні риси обличчя дівчини, то відчув ніби удар – удар у серце  й голову. Хлопець був щасливий, хоча не розумів, що з ним діється).
     - Що відчувала Ассоль? (У дівчини також з’явилося дивне відчуття. Все її єство сповнилось тривогою. Ассоль не могла ні читати, ні шити. В ці хвилини дівчина не думала про образи і кривду).
     -  Як Грей вирішив зробити Ассоль щасливою? (Він вирішив усе зробити так, як  «пророкував» збирач пісень Егль. Артур тепер уже не Артур, а «принц». Він поспішає до крамниці та купує полотно пурпурового кольору).

- Що ж спільного і що відмінного у долях головних героїв?

6. Спільне та відмінне у долях Ассоль та Грея .

Ассоль                     об’єднує                                     Грей
Живе біля моря                                                багатий спадкоємець, книжки.
 Дочка моряка                  море                                   Юнга на  кораблі
Книжки, іграшки        

Дівчинка-ізгой               самотність                      утрата зв’язків із сім’єю

Любов до батька             здатність                        любов до матері, моря
моря.                                 любити 

мрія про високе                романтика                       прагнення боротьби, відкриттів
духовне, чисте

7. Визначення тематики і фольклорної  основи  повісті-казки «Пурпурові вітрила». Бесіда.
  - Визначте основну тему повісті – казки « Пурпурові вітрила» (Тяжкий шлях Ассоль  до своєї мрії).
 - Які ще теми порушуються у творі? (Зіткнення мрії з брутальною дійсністю, кохання, доброта, батьківська відданість, заздрість і лицемірство).
 - Пригадайте характерні риси чарівної казки. Які з цих рис виявилися у повісті О. Гріна? ( Вигаданість подій і ситуацій, герої мають незвичні імена, перемога добра й кохання у фіналі твору, піднесений стиль тощо).
 - У чому ви вбачаєте звязок твору з реальністю? Доведіть свою думку на прикладах з тексту ( Зображення тяжкої праці Лонгрена, показ соціальної та майнової нерівності людей, правдивість в описах помешкання персонажів, картин природи).
8. Робота з підручником  «Зустріч Егля з Ассоль».
 Виразне читання
Слово вчителя. То що ж, на вашу думку, допомагає людині у здійснені її мрій? (Людське оточення, сформованість віри в людину, у те, що мрії здійснюються, власні переконання, що мрії можуть стати реальністю).
9. Огляд ілюстрацій до повісті-казки «Пурпурові вітрила»
·     Аналіз добору цитат-підписів
10. Словникова робота.
Слово вчителя. 
   У творі О.Гріна « Пурпурові вітрила» є багато символів.
Символ – предметний або словесний знак, який опосередковано виражає сутність певного явища.
Він завжди розрахований на виявлення «таємної», незясованої суті предмета, образу, явища. Носіями символічного змісту в творі можуть бути будь – які елементи: персонажі, порівняння, художні деталі, пейзажі, метафори. Наприклад, одним із символів у повісті-казці «Пурпурові вітрила» є пурпурові вітрила. Можливо, ви помітили якісь символи, коли читали твір? Назвіть їх. (Картина, іграшки, пейзажі, корабель).
.      Визначення символіки повісті «Пурпурові вітрила»

Пурпурові вітрила — символ мрії, надії на краще, величі кохання, що є рукотворним дивом.
Назва яхти Грея «Секрет» — символ пошуку смислу людського буття, таєм­ниці життя.
Море — символ непередбачуваного життя людини, бурхливої долі й водночас символ волі, природної гармонії.
Каперна — символ людського зла, жорстокості, ницості.
Зоря — символ здійснення мрій, пробудження душі, кохання.
Сонячне світло (коли Грей побачив Ассоль) — символ просвітлення душі, ко­хання, ідеалу.

11.Робота в парах.
Скласти «гроно»  символів пурпурових  вітрил
Подпись:                Символ здійснення мрії 
 Пурпурові вітрила               Символ сподівання на краще
        
                              Символ величі кохання та людської душі

12.Інтерв’ю «Складові людського щастя».
Слово вчителя.
Діти, на уроці ми познайомилися з літературною героїнею, яка з раннього дитинства мріяла бути щасливою. А як ви розумієте поняття «бути щасливим»? Чи співпадає ваше розуміння його із розумінням Ассоль?
  - Що, на вашу думку, є найважливішими складовими людського щастя?
( Досягнення поставленої мети, справжнє кохання, дружба, честь,
творити диво своїми руками,та людина, яка приносить щастя іншим, сама щаслива, відчуття того, що ти недаремно живеш на землі і несеш відповідальність за оточуючий світ. )
Слово вчителя.
Бачу, що ваше розуміння щастя співпадає з розумінням Ассоль, але у вас воно осучаснене. Сподіваюсь, що ваші душі наповняться щастям від того, що ви маєте мрію, яка надихає на працю, на виховання у собі почуття любові, добра, людяності, формує у вас велике бажання стати Людиною.
     VI. Підсумкова бесіда. Метод «Мікрофон».   
- Які герої протиставленні бездуховному світові? (Ассоль, Грей, Лонгрен).
- Які моральні цінності перемагають у творі? (Добро, кохання, праця, чесність, щирість, краса).
- Який момент є кульмінаційним у зіткненні добра і зла? (Поява яхти «Секрет» з пурпуровими вітрилами).
- Хто здійснив це диво? ( Грей).
- У чому полягає диво, пов’язане із внутрішнім світом героїв? Що зберегли вони в собі? (Вони зуміли зберегти свою душу, прагнення до добра, світлі почуття всупереч жорстокій дійсності. Герої пронесли свою мрію крізь морок і зло і піднеслися над буденністю на крилах своєї надії та кохання).
- Що найбільше вам сподобалось на уроці?                                 
Слово вчителя.
   Дитячі мрії…Банальні і небанальні, серйозні і несерйозні, реальні і нереальні, досяжні і недосяжні. Але це дуже добре, коли у маленької людини є мрія, до якої вона йде. Бо це значить, що вона живе повноцінним життям, приймає рішення, будує свої плани. Бажаю, щоб  мрії всі  збувалися, щоб корабель вашої мрії допоміг вам піднятися через терни до зірок, щоб ваші мрії обов’язково стали прекрасною реальністю.
VII. Домашнє завдання (на вибір учнів).

Створити рекламу до повісті – казки «Пурпурові вітрила»;  написати твір – мініатюру «Моя заповітна мрія»; скласти кросворд; намалювати ілюстрації до твору.




ТЕМА: ЗОБРАЖЕННЯ ЛЮДИНИ ТА ЇЇ ВЧИНКІВ В ОПОВІДАННІ 

А. КОНАН ДОЙЛЯ «ПІСТРЯВА СТРІЧКА». 
Мета: активізувати читацьку активність школярів, викликати інтерес до творчості А. Конан Дойля; розвивати усне зв’язне мовлення, вміння відповідати на поставленні питання, навички аналізу; виховувати моральні якості учнів, любов до художнього слова. 
Обладнання: текст оповідання А. Конан Дойля «Пістрява стрічка», портрет письменника,презентація до оповідання «Пістрява стрічка».
Очікувані результати: учні виразно читають текст оповідання і переказують його зміст; аналізують ключові епізоди твору, відповідають на поставлені запитання. 

                                                                    
                                                                            Людина — обличчя людства. 
                                                                                                       Ч. Діккенс 
Хід уроку 
I. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Слово вчителя
Вже з дитячого віку, читаючи казки, ми знаємо, що є дві протилежні діючі сили світу – це добро і зло. В казках завжди перемагає добро. Але, мабуть, кожному з нас хотілося б того ж і у житті. Тому, мабуть, виник жанр детективу, в якому зло, як і в казці, завжди покаране.
- ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку ЗАПИС У ЗОШИТ
2. Робота з епіграфом
- Як ви розумієте слова Ч. Діккенса, які взяті епіграфом до уроку?
- Яких облич ви хотіли б бачити більше навколо себе?

Злочинiв так багато... Злочинцi за yci часи були жорстокими та безжальними. Горя, зради i нахабства чимало у життi. А у детективах пiдлiсть вiдступає перед чеснiстю та поряднiстю, добро перемагає зло, а той, хто порушує закон, повинен за це розплатитися. Отже, погодьтеся, це зовсiм не другорядний жанр, він дapyє нам, читачам, не тiльки rocтpi переживання, а й вipy, що i у маленької людини є шанс вижити, є захисник: могутнiй супермен або приватний детектив, в порядностi якого можна бути впевненим. 
   Сьогодні ми завітаємо до Англії, до музею славетного Шерлока Холмса, дізнаємося про секрет популярності цього героя і його автора, а ще познайомимося з однією сторінкою у житті великого детектива, яка описується в оповіданні «Пістрява стрічка».
Робота з портретом.
Словесне малювання.
Подивiтъся на портрет цiєi людини, скромної, але винятково талановитої..
2. Знайомство з біографією письменника.
Конан Дойл народився 22 травня 1859 року в Единбурзі
Його мати, Мері Фоулі, пристрасно любила книги і володіла талантом письменництва. Від неї він і успадкував любов до пригод і дар оповідача.
 Незабаром, він вступив до Единбурзького університету на медичне відділення.
У 1880 році деякий час він прослужив корабельним лікарем на китобійному судні. 
Починаючи з 1890 року, він повністю присвятив себе літературі.
 Коли в грудні 1899 року почалась англо-бурська війна, Кошт Дойл йде добровольцем.
      У 1902 році король Едвард VII нагороджує Конан Дойла рицарським титулом за заслуги у англо-бурській війні.
Письменник помер 7 липня 1930 в результаті серцевого нападу
Цикл – сукупність художніх творів одного жанру ,які об'єднуються задумом автора в естетичну цілість .
Шерлокіана: 56 оповідань і 4 повісті понад 210 екранізацій; величезна кількість літературних наслідувань, комп’ютерні ігри.
Словник 
- Мова сьогодні піде про детектива . Хто такий Детектив?
- Детектив – людина, що займається розкриттям злочинiв. 
III. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ 
Слововчителя 
Шерлок Холмс прославився тим, що розслідував злочини, які скоювали люди різного віку. Разом із тим він намагався зрозуміти, що штовхає людину на злочин. Відомо, що всі злочини проходять через людську свідомість Мета — розгадати загадку людини, проаналізувавши вчинки героїв. А допоможуть нам у цьому герої оповідання А. Конан Дойля «Пістрява стрічка», в якому Шерлок Холмс розслідує ще одну заплутану справу. 
Д/З
IV. А зараз пригадаємо сюжет оповідання "Пістрява стрічка". (Використовується стратегія "Порушена послідовність". На дошці саморобна таблиця з окремими картками, на яких записані пункти сюжетного плану, серед яких "фальшивий слід").
РОБОТА БІЛЯ ДОШКИ Завдання. Впорядкувати сюжет. 
4. Розмова Хелін Стоунер з Шерлоком Холмсом.
2. Жахлива ніч.
5. Ознайомлення з заповітом дружини лікаря Грімсбі.
   1   Ш. Холмс і доктор Ватсон у будинку лікаря.
3. Ретельне обстеження.

6.Смерть лікаря.
Бесіда з учнями за змістом прочитаного 
1. Якими принципами керувався Шерлок Холмс у своїй роботі? (Він працював з любові до мистецтва, а не заради грошей, ніколи не брався за розслідування, якщо справа не обіцяла чогось надзвичайного.) 
2. Хто звернувся до детектива і чому? (Молода жінка Хелен Стоунер, яка вся тремтіла від страху.)  
3. Знайдіть портрет героїні. Про що він може розповісти уважному читачеві?  СТ.205 («Змарніла, аж сіра, неспокійні очі злякано бігають, немов у зацькованої тваринки. Риси обличчя, фігура — усе засвідчувало, що їй не більше тридцяти років, але у волоссі вже з’явилася передчасна сивина, і виглядала вона стомленою і виснаженою». Видно, що героїня пережила якусь страшну подію, що так вплинула на неї.) 
 4. Чому жінка прийшла саме до Холмса? (Тому що він був відомим детективом і майстром розслідувати різні таємничі справи.) 
5. Як він її прийняв? (Доброзичливо.) 

Переказ тексту 
Розкажіть історію, яку оповіла детективу Хелен Стоунер. 

Виразне читання 
Прочитайте розмову Холмса з лікарем Ройлоттом. СТ.210 
 Погляньте  на Ройлотта 
Творча робота. Спостереження за поведінкою героїв 
1. Як поводяться герої у цій сцені? (Ройлотт поводився дуже нечемно, нахабно, погрожував Холмсу. А детектив залишався спокійним.) 

2. Чи звернули ви увагу на епізод, який свідчить про фізичну силу Холмса? (Він одним зусиллям вирівняв кочергу, яку зігнув Ройлотт.) 
3. Яке враження на вас справив Шерлок Холмс у цьому епізоді? (Він людина емоційна, але разом із тим і стримана.) 
4. Які речі бере з собою детектив, коли від’їздить розслідувати нову справу? Про що це свідчить? (Револьвер і зубну щітку. Це свідчить про мужність і акуратність людини, що стежить за своїм здоров’ям.) 

Виразне читання 
1. Зачитайте опис природи напередодні розслідування. Що він допомагає зрозуміти? ІЛЮСТРАЦІЯ (Зображено весняний день, природа пробуджується від сну. Вона чиста, бо здатна відроджуватися кожного року. А людина?) 
2. Погляньте на  будинку Ройлотта. Якого він кольору? Поміркуйте, чому він такий. (Будинок надто похмурий. Він підкреслює темну вдачу героя. "Будинок був із сірого каменю...») 
Бесіда з учнями 
1. Як поводиться Шерлок Холмс під час розслідування? (Помірковано, не поспішає, шукає переконливі докази, логічно мислить.) 
2. Хто допомагає детективу? (Доктор Вотсон.) 
3. Які риси вдачі Вотсона ви можете визначити? (Розумний, спостережливий, але недооцінює свої можливості, скромний.) 
Виразне читання 
Прочитайте епізод, який передує ночі розслідування. До чого він готує читача? (Напруга зростає, читач відчуває щось незвичайне. Він заінтригований.) ст..213 
Переказ тексту 
Розкажіть, як Шерлок Холмс розкрив злочин.  
Бесіда з учнями 
1. Хто виявився злочинцем? (Грімсбі Ройлотт.) 
2. Які художні засоби допомогли авторові у розкритті образів твору? (Діалоги, монологи, увага до деталей.) 
- 3. На які деталі звернув увагу Холмс? Як вони допомогли йому під час розслідування? (Блюдечко з молоком, ліжко, міцно пригвинчене до підлоги, вентиляційний отвір, який веде в іншу кімнату, шнур, яким не користувалися, залізна шафа у кімнаті Ройлотта, батіг із зав’язаним на кінці вузлом. 
- Приклад дії методу дедукції у «Пістрявій стрічці»: проблема Хелін Стоунер – факти з розповіді дівчини – сутичка з Ройлоттом – з’ясування істинної причини переслідування пасербиць Ройлоттом - переконання в активності дій злочинця – обстеження місця злочину, що може статися (чітке розуміння способу злочину на основі зібраних фактів)– засідка – порятунок Хелін та покарання злочинця. Головний принцип створення уявлення про картину злочину – сувора логіка, яка допомагає Холмсу за розрізненими і мало значущими відокремлено деталями встановити картину так, якби він бачив її на власні очі.
4. Які висновки зробив Холмс, розкривши цей злочин? («Воістину, насильство обертається проти насильника, а той, хто копає комусь яму, сам у неї й потрапляє».) 
5. Поміркуйте, до кого з героїв можна віднести ці слова? (До Ройлотта.) 
Слово вчителя 
Райлотт отримує справедливе покарання. Він гине від тієї «зброї», яку вигадав сам. Тут ніби спрацював  закон справедливості або бумеранга – один з найважливіших законів Всесвіту. Як підтверджує історія, він існував ще в стародавні часи. Цей закон міг мати різне трактування, але сенс був завжди один, а саме: все повертається. Все, що ми робимо, погане або хороше, нам обов’язково повернеться. Проходить деякий час і людина опиняється в аналогічній ситуації, але вже в ролі жертви.
Проблемна ситуація 
Яким повинно бути обличчя в нормальної людини й у злочинця? 
Творче завдання 
(На дошці два зображення людського обличчя: добре і зле.) 
Демонстрація доброго обличчя 
1. Яке це обличчя? Хто з героїв оповідання має таке обличчя? Чому? (Хелен, Шерлок Холмс, Вотсон, Джулія.) 
Демонстрація злого обличчя 
2. А яке це обличчя? Хто з героїв твору має таке обличчя? (Ройлотт.) 
Бесіда з учнями 
1. Згадайте, чи завжди Ройлотт був злочинцем? (Ні, раніше він був звичайною людиною.) 

 Складання грона до РОЙЛОТТА 

схожим на старого хижого птаха                         навчався, був лікарем
не володіє собою має пристрасть до тварин

    злочинець                                                                     одружився
                                                                       із вдовою,яка мала двох  сиріт нестриманим    
підступний злий
жадібним сердитий    має неймовірну фізичну силу,
2. Визначте позитивні і негативні риси цього героя. (Позитивні: навчався, був лікарем, одружився із вдовою, яка мала двох сиріт. Негативні: став злим, сердитим, жадібним, нестриманим.) 
3. Подумайте, чому герой так змінився? (Він хотів мати гроші. І жадібність зробила його злочинцем.) 
4. Подумайте, чи може у людини бути два обличчя? (Може, якщо вона нечесна, нещира, зла, підступна.) 
5. Поміркуйте, чи зустрічаються такі люди у реальному житті? 

Слово вчителя 
Людина буває різною. А якщо згадати слова Ч. Діккенса, що виступають епіграфом до уроку про те, що людина — обличчя людства, то страшно іноді уявити, яким є це обличчя. А що ж робити? Бути людиною з доброю душею. Хотілося б, щоб ви навчилися розбиратися у людях. А для цього треба багато придивлятися, розмірковувати над учинками. 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 
Підсумкова бесіда 
1. Які висновки ви зробили для себе? 
2. Що корисного ви дізналися на уроці? 
- Спробуйте спрогнозувати ситуацію, що сталося б, якби Холмс не взявся за розслідування.
3. Які уроки Шерлока Холмса слід запам’ятати? 
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
1. Прочитати оповідання Артура Конан Дойла «Спілка рудих», усно підготувати враження про твір.
2. Підготувати стислий переказ ключових епізодів твору.
3. Намалювати ілюстрації до твору.